Capela Compostelana
Capela Compostelana
Capela Compostelana formouse coa intención de poñer "nuevamente en luz" a música dos séculos XVI, XVII e XVIII.
A nosa interpretación parte do uso das técnicas vocais e instrumentais propias de cadanseu periodo e estilo que abordamos, camiño idóneo, ao noso entender, para comprender e disfrutar unhas obras lonxanas para nós no tempo. Deste xeito tentamos aprender, con humildade e respecto, a práctica daqueles músicos contemporáneos delas.
Os integrantes do conxunto formáronse no eido da música antiga, e ben o azar ou a necesidade xuntounos no fin do mundo, que é Compostela.
Desde o ano 1988 Capela Compostelana ten feito concertos por diferentes lugares de España, Europa e Estados Unidos, participando en prestixiosos ciclos adicados á música antiga; entre eles: Festival de Vitoria, Via Stellae, Semana de Música Antigua de Estella, Festival Internacional de Deia, Concerts de Música Barroca de Palma, Auditorio de Galicia, Metropolitan de New York, "Festival de Musique Sacree" de San Maló…
Algúns programas destacados de
Capela Compostelana
Monográfico José de Vaquedano
(1642-1711)
Luzes y cariños
“Villancico para la procesión del Corpus Christie”
para dous tiples, tenor e acompañamento
A lo Charro
“Villancico a duo para Navidad”
Tiple, tenor e acompañamento
Celebrad, Oh mortales
“Villancico a duo del Santísimo”
Tiple, alto e acompañamento
Por donde, di
“Villancico para la traslación del Santísimo Sacramento
en el Real Templo de San Payo”
Para voz soa, con violón obrigado e acompañamento
Clarines de Zafir
“Villancico al Apóstol”
para dous tiples, tenor e acompañamento
Sonata a tres
Cuidado sentidos
“Villancico al Santísimo”
para tiple, tenor, duas vihuelas, violón e acompañamento
Lamentación “Manum Suam Misit Hostis”
“a seis con vigüelas”
1991
Capela Compostelana
son:
Dirección: Francisco Luengo
Miro Moreira
Lambert Climent
Jordi Ricart
Miquel Ramón
Francisco Luengo
Ventura Rico
Itziar Atucha
Alfredo Barrales
Juan Carlos de Mulder
Daniel Carranza
Fernando Sánchez
Felipe Rodríguez
Fernando López Pan
contratenor
tenor
baritono
baixo
vihuela de arco
vihuela de arco
vihuela de arco
vihuela de arco
vihuela de mano
vihuela de mano
baixón
chirimía
clave e órgano
Et tibi redetur
Sicut cervus
Sitivit anima mea
Fantasía I
O quantus luctus
Fantasía II
Ad Dominum cum tribularer
Sagittae potentis
Fantasía III
Super flumina Babilonis
Fantasía IV
Exsultate Deo
Missa: “O quam gloriosum est regnum”
Kyrie
Gloria
Credo
Sanctus
Benecdictus
Agnus
Olando di Lasso (1542-1594)
J.P. de Palestrina (c.1525-1594)
Ambrosio de Cotes (c.1550-1603)
J.P. de Palestrina
Ambrosio de Cotes
J.P. de Palestrina
Ambrosio de Cotes
J.P. de Palestrina
Ambrosio de Cotes
J.P. de Palestrina
T. L. de Victoria (c.1548-1611)
I
Cantata “Actus Tragicus”
“Gottes Zeit ist die Allerbeste Zeit” BWV 106
J. S. Bach (1685-1750)
II
Jephte
Oratorio a seis voces e baixo continuo
Giovanni Carissimi (1605-1674)
Capela Compostelana
son:
Dirección: Francisco Luengo
Laura Alonso Padín
Joana Llabrés
Miro Moreira
Lambert Climent
Lluís Vilamajó
Jordi Ricart
Ernesto Schmied
Fernando Paz
Francisco Luengo
Alba Fresno
Alfonso Morán
Daniel Carranza
Fernando Sánchez
Manuel Vilas
Fernando López Pan
Marcos Vázquez
soprano
soprano
contratenor
tenor
tenor
baritono
frautas de pico
frautas de pico
vihuela de arco
vihuela de arco
vihuela de arco
violone
arquilaúde
baixón
arpa de dous ordes
clave e órgano
percusión
G. Ph. Telemann
(1681-1767)
Trio en Sol menor
oboe, viola da gamba e continuo
Adagio - vivace - adagio - allegro
Sonata en Mi menor
viola da gamba e continuo
Cantabile - allegro - recitativo - arioso - vivace
Sonata en Mi menor
oboe e continuo
Largo - allegro - grave - vivace
J. Froberger (1616-1667)
Suite en Sol menor
clavecín
Allemande - gigue - courante - sarabande
G. Ph. Telemann
Trio en Sol mayor
oboe, viola da gamba e continuo
Cantabile - vivace - affetuoso - allegro
Capela Compostelana
son:
Dirección: Francisco Luengo
oboe barroco
viola da gamba
viola da gamba
clavecín
Capela Compostelana
son:
Dirección: Francisco Luengo
Marta Almajano
Lambert Climent
Francisco Luengo
Ventura Rico
Alfredo Barrales
Alfonso Morán
Daniel Carranza
Fernando López Pan
soprano
alto
tenor
vihuela de arco
vihuela de arco
vihuela de arco
violone
teorba
clave e órgano
Cuidado sentidos
“Villancico para la procesión del Corpus Christie”
para dous tiples, tenor e acompañamento
Atención, que hoy empieza
“Cantada sola con violón al Santísimo Sacramento”
Por donde, di.
“Villancico para la traslación del Santísimo Sacramento
en el Real Templo de San Payo”
Para voz soa, con violón obrigado e acompañamento
Celebrad, oh mortales
“Villancico a duo del Santísimo”
Para tiple, alto e acompañamento
Concerto
para clavecín, dous violíns, viola e acompañamento
Andantino - Largo - Rondó
Como pudiera ser
“Cantada para tenor, violines y acompañamiento”
Recitado y aria
Recitado y aria
Oh, admirable
Cantada a tres
Si pelícano amante
Cantada para alto, violíns e acompañamento
De vuestro amor y pena
“Villancico” a dúo con violíns
Sinfonía - recitativo - aria
José de Vaquedano (1642-1711)
Joaquín García (1710-1779)
José de Vaquedano
Villancico para la traslación del Santísimo Sacramento
en el Real Templo de San Payo
Para voz sola, con violón obligado y acompañamiento
Anónimo (Catedral de Astorga)
Francisco Hernández y Llana (Catedral de Astorga)
Anónimo (Catedral de Astorga)
Sebastian Thomas (1756 Catedral de Astorga)
Francisco Hernández y Llana (Catedral de Astorga)
Capela Compostelana
son:
Dirección: Francisco Luengo
Miro Moreira
Lambert Climent
Martín Domínguez
Salvador Vicente
Francisco Luengo
Alfonso Morán
Fernando López Pan
alto
tenor
violín barroco
violín barroco
viola da gamba
violone
clavecín
La Rosa que Reyna
Tiple, vihuela de arco soprano,
vihuela de arco e acompañamento
Sosieguen
Tiple, vihuela de arco e acompañamento
Suite en trio
Canzón-corrente I - corrente II I - Balletto - Gagliarda
Y pues que nada sirve
Tiple, vihuela de arco e acompañamento
Matribus suis dixerunt
Lamentación 2ª de Venres Santo
Para tiple e acompañamento
Manum suam misit hostis
Lamentación 2ª de Xoves Santo
Para tiple 2 vihuelas de arco e acompalñamento
Por donde, di
Villancico para la traslación del Santísimo Sacramento
en el Real Templo de San Payo
Para voz sola, con violón obligado y acompañamiento
Juan de Navas (1647-1709)
Tiple, vihuela de arco soprano,
vihuela de arco baixo e acompañamento
Sebastián Durón (1660-1716)
B.de Salma y Salavedre
Antonio Literes (1673-1747)
Tiple, vihuela de arco e acompañamento
José de Vaquedano (1642-1711)
Antonio V. Roel del Rio (+1767
Para tiple e acompañamento
José de Vaquedano
Capela Compostelana
son:
Dirección: Francisco Luengo
soprano
vihuela de arco
teorba e guitarra barroca
vihuelas de arco soprano e baixo
O divino e o profano no barroco español
Dietrich Buxtehude
(1637-1707)
“Membra Jesu Nostri”
Ad pedes - Ad genua - Ad manus - Ad latus - Ad pectus - Ad cor - Ad faciem
Capela Compostelana:
Pablo Gastaminza
Elsa Ferrer
Pablo Ruibal
Maika Novoa
violín barroco
violín barroco
viola da gamba
viola da gamba
Francisco Luengo
Valentín Novio
Alfonso Morán
Fernando López Pan
viola da gamba
teorba
violone
órgano
Continuo:
Coro de Cámara do Orfeón Caixa Galicia Terra a Nosa
Capela Compostelana
soprano
soprano
contratenor
tenor
baritono
Solistas:
Capela Compostelana
son:
Dirección: Francisco Luengo
violín barroco
viola da gamba
viola da gamba
teorba e guitarra barroca
Teatro Principal
Santiago de Compostela
Vespro della Beata Vergine
Claudio Monteverdi (1567-1643)
violín barroco
violín barroco
cornetto
cornetto
sacabuche contralto
sacabuche tenor
sacabuche baixo
baixón
violone
teorba
arpa de tres ordes
clave e órgano
viola da gamba
Orfeón Terra a Nosa
Intérpretes
Solistas de la Capilla Musical de la Catedral de Santiago
Capela Compostelana
Elsa Ferrer
Angel Sampedro
Arnau Rodón Sadurní
Lluis Coll
Jordi Giménez
Ramón Pérez
Francisco Javier Benegas
Fernando Armiño
Alfonso Morán
Valentin Novio
Manuel Vilas
Bruno Forst
Solistas:
Monica Piccinini, Isabel Álvarez, sopranos
Elena Ruíz, alto
Lambert Climent, Gerardo López, Diego Neira, tenores
Danielle Carnovich, Xurxo Varela, baixos
1992
Catedral de Astorga
Musica en la Catedral de Astorga II
1994
Auditorio de Galicia
Santiago de Compostela
1995
Auditorio de Galicia
Santiago de Compostela
1997
Colexiata Santa María la Real
Xunqueira de Ambía
2000
Centro Galego
Lisboa
2002
O Nacimento da Sonata
Diversas cidades
2003
Mosteiro de “Os Jerónimos”
Lisboa
2006
Diversas cidades españolas
Suite (Terpshicore 1612)
Pavane de Spaigne-Spagnoletta
Courante1 - Courate II
Ballet des Amazones - Ballet du Roy
Volta - Gallarda
Canzona XXII (1628)
detta “La Nicolina”
Canzona XVIII
detta “La Masotti”
Canzona XXIII
detta “La Franciotta”
Danza de Hachas
Browning
Fantasía “La Gamba”
Sonata en La menor
Adagio - allegro - adagio
allegro - adagio - aria
courante - giga -sarabanda
(variatio) adagio - ciaconi - adagio
M.Praetorius (1571-1621)
G. Frescobaldi (1583-1643)
Antonio Martin y Coll (1660-1734)
Elway Bevin (c.1554-1638)
Vicenzo Ruffo (c.1508-1587)
J. M. Nicolai (1629-1685)
2001
Mosteiro de Samos
Capela Compostelana
son:
Dirección: Francisco Luengo
violas da gamba soprano e baixo
viola da gamba
viola da gamba
laude e teorba
Dirección: Miro Moreira
Dirección: Miro Moreira
Le Tableau de l’Operation de la Taille (5º libro)
L’aspect de l’apareil–Fremissement en le voyant–Resolution pour y monter
Parvenu jusqu’au haut–Descente dudit l’apareil–Reflexions serieuses
Entrelassement des soyes entre les bras et les jambes–Icy se fait l’incision
Introduction de la tenette–Icy l’on tire la piere–Icy l’on perd quasi la voix
Eciulement du sang–Icy l’on oste les soyes–Icy l’on vous transport dans le lit
Les Relevailles
Suite en la mineur (5º libro)
Prelude “Le Soligni”
Allemande “La Facile”
Sarabande
La Marieé
Gigue
Menuet I - Menuet II - Double
Couplets de Folies (2º libro)
Deuxieme suite a III violes (4º libro)
Caprice
Allemande
Courante
Paysane gracieuse
Sarabande
Gigue
Muzette
Capela Compostelana
son:
viola da gamba
viola da gamba
guitarra barroca
clavecín
2008
Mosteiro de Sobrado
Festival Via Stellae
La Chambre du Roy
Obras para viola da gamba de Marin Marais (1656-1728)
Dirección: Francisco Luengo
Coro Universitario de Santiago de Compostela
Capela Compostelana
Cancioneiro de Palacio
Pasa el agoa
Sol enzima
Tres morillas
Diferencias sobre “El Canto del Caballero”
Por unos puertos arriba
La tricotea
Ave color vini clari
Rodrigo Martínez
Cancioneiro da Colombina
Propiñan del Melyor
Que bonito niño chiquito
Cancioneiro de Upsala
En la fuente del rosel
Yo me soy la morenica
De los álamos vengo
Faralaran
Tres III, sobre el canto llano de la Alta
Cancioneiro de Medinacelli
Prado verde y florido
Aquella voz de Cristo
Huyd, huyd
Corten espadas afiladas
Di, matadora
Anónimo
Anónimo
Anónimo
Antonio de Cabezón (c.1510-1566)
Antonio de Ribera
Alonso
J.Ponce
Anónimo
Anónimo
Anónimo
Juán Vázquez
Anónimo
Juán Vázquez
Anónimo
Antonio de Cabezón (1528-1566)
Fancisco Guerrero
Anónimo
Francisco Guerrero
Anónimo
Anónimo
El Tañer con el Cantar
Capela Compostelana:
frautas de pico
frautas de pico
viola da gamba
viola da gamba
vihuela
percusión
Solistas:
Sonata quarta
Violín, viola da gamba e baixo continuo
Sonata seconda
Violín e baixo continuo
allegro - adagio - allegro
adagio - allegro - adagio
allegro - adagio
Sonata en Re mayor
Viola da gamba e baixo continuo
Sen indicación de tempo
Sen indicación de tempo
Allegro - vivace
Sonata III
Violín, viola da gamba e baixo continuo
Vivace - allegro - lento
andante - gigue
Sonata en sol
Violín, viola da gamba e baixo continuo
Sonata terza a due
Violín, viola da gamba e baixo continuo
Allegro - adagio - presto
Sonata seconda a due
Violín, viola soprano e baixo continuo
Grave - allegro - adagio
allegro - adagio - largo
adagio - adagio - largo
Dario Castello (c. 1590-c.1630)
Dietrich Buxtehude (1637-1707)
Paolo Cima (c. 1570-c.1622)
J. Rosenmüller (1619-1684)
O Nacemento da Sonata
Francisco Luengo, viola da gamba, William Waters, teorba e guitarra barroca e Bruno Forst, clavecín no programa “Os instrumentos do continuo” Mosteiro de San Domingos de Bonaval, Santiago (2003)
Dirección: Miro Moreira
Capela Compostelana
soprano
tenor
tenor
barítono
unha película de
Fernando Cortizo
2010
Participación de
Capela Compostelana
na gravación da banda sonora de
Hispaniae Lux
corneta
Chirimías e baixonciños
sacabuche tenor
baixón
violone
arpa de duas ordes
viola da gamba
viola da gamba
órgano
Compostela Organum Festival
Hieronymus Bildstein
(c 1580-c 1626)
Hispaniae Lux
José de Vaquedano
(1642-1711)
Ave Regina Coelorum
A 4 e acompañamento
Adjuvanos Deus
A 4 e acompañamento
Dixit Dominus
a 6
Missa a 4
Kirye
Gloria
Credo
Sanctus
Agnus
Pan por pan (1696)
“Villancico a 6 al Santísimo,
con Vigüelas”
Por donde, di (1707)
“Villancico para la traslación del Santísimo Sacramento
en el Real Templo de San Payo”
Para voz soa, con violón obrigado e acompañamento
Cuidado sentidos (1695)
“Villancico al Santísimo”
para tiple, tenor, duas vihuelas de arco, violón e acompañamento
Peregrino, espera (1684)
“a tres e acompañamento”
Luzes y cariños
“Villancico para la procesión del Corpus Christie”
para dous tiples, tenor e acompañamento
Oh, admirable sacramento”
“a tres e acompañamento”
¿Que le Diré a Esta Bella Zagala? (1674)
“Villancico a 8 a Nª Sª da Concepción”
Ah de la tumba sacra
“Villancico a 8 ao Apóstolo
Obras de temática xacobea de H. Bildstein e José de Vaquedano,
que foi Mestre de Capela da Catedral de Santiago de Compostela
Intérpretes
Solistas
Isabel Álvarez, soprano
Ainhoa Zubillaga, mezzo-soprano
Gerardo López, tenor
Jordi Ricart, baritono
Manuel Pascual
Daniel Carbonell
Ramón Pérez
Hugo Kestteman
Alfonso Morán
Manuel Vilas
Bruno Forst
Director: Miro Moreira
Instrumentistas
Sopranos:
Aída López Carrera
Malena Pazos Pintor
Cecilia Rodríguez Morán
Elena Sobrino Fernández
Altos:
Óscar Mato Collazo
Sonia Miriam Rohrer Sobrino
Martín Viaño García
Tenores:
Chema Ares Pérez
Pablo Mato Collazo
Diego Neira Sinde
Capela Compostelana dedica unha parte importante do seu traballo á recuperación e difusión da música galega renacentista e barroca. Neste ámbito editou os discos "José de Vaquedano, Maestro de Capilla de la Catedral de Santiago de Compostela" (Ed. Edigal) e "Villancicos a Santiago" (Ed. Fonti Musicali), con obras inéditas da Catedral de Santiago de Compostela. Prepara actualmente próximas gravacións con música española deste período.
Colabora asiduamente co “Orfeón Caixa Galicia Terra a Nosa”, e a “Capilla Musical de la Catedral de Santiago”.
Pan por pan…
Fragmento
Actus Tragicus
Sonatina
Fragmento
Actus Tragicus Gottes Zeit Fragmento
Actus Tragicus
In deine Hände Fragmento
Jephte
Transivit Fragmento
Jephte
Plorate Fragmento
2011
Vésperas Solemnes
800 Aniversario
Catedral de Santiago de Compostela
6 de Maio de 2011
GUIÓN
INTONATIO: Deus in adjutorium meum intende (Canto chan)
HYMNUS: O lux et decus Hispaniae (T. L. de Victoria 1548-1611)
ANTIPHONA I: Domus mea. Primi Toni
PSALMUS 109: Dixit Dominus. Primi Toni (J. de Vaquedano 1642-1711)
Antiphona I
ANTIPHONA II: Bene fundata est
PSALMUS 116: Beatus vir. Octavi Toni (T. L. de Victoria)
Antiphona II
ANTIPHONA III: Domum tuam Domine
PSALMUS 111: Laudate Jeerusalem. Septimi Toni (T. L. de Victoria)
Antiphona III
CAPITULUM: Fratres: Jam non estis hospites
RESPONSORIUM: Constitues eos Principes
HOMILIA
ANTIPHONA: Sanctificavit Dominus. Primi Toni (A. V. Roel del Río 1705-1767)
MAGNIFICAT. Primi Toni (Cantorais de Polifonía da Catedral de Santiago)
PRECES
ORATIO
BENEDICTIO
VERSUS: Benedicamus Domino
Regina Caeli (Cantorais de Polifonía da Catedral de Santiago)
Intérpretes
SOLISTAS
DIRECTOR: Miro Moreira
corneta
chirimías e “bajoncillos”
sacabuche tenor
baixón
violone
arpa de dúas ordes
viola da gamba
viola da gamba
órgano
Arnau Rodón
Daniel Carbonell
Ramón Pérez
Hugo Kestteman
Alfonso Morán
Manuel Vilas
Bruno Forst
Isabel Álvarez, soprano
David Azurza, contratenor
Martín Viaño, contratenor
Gerardo López, tenor
Diego Neira, tenor
Jordi Ricart, barítono
Consagración
da
Catedral de Santiago de Compostela
7 de Maio de 2011
PROCESIÓN
ITINERARIUM CRUCIS (Joam Trillo 2011)
(Iacobi Ecclesiae consecrationis)
ENTRADA
SANCTIFICAVIT DOMINUS (A. V. Roel del Río 1705-1767)
ORDINARIO DA MISA
MISSA A 4 (J. de Vaquedano 1642-1711)
Kyrye
Glori
Sanctus
Agnus
ACLAMACIÓN DO EVANXEO
Aleluya
CREDO
ET INCARNATUS EST (Nemesio Garcia Carril)
CANTOS PROCESIONAIS DA EUCARISTÍA
VILLANCICOS AL SSMO. SACRAMENTO (J. de Vaquedano)
VILLANESCAS ESPIRITUALES (F. Guerrero 1528-1599)
OVEJA PERDIDA (J. Méndez 1937-1983)
Intérpretes
SOLISTAS
DIRECTOR: Miro Moreira
corneta
chirimías e “bajoncillos”
sacabuche tenor
baixón
violone
arpa de dúas ordes
viola da gamba
viola da gamba
órgano
Arnau Rodón
Daniel Carbonell
Ramón Pérez
Hugo Kestteman
Alfonso Morán
Manuel Vilas
Bruno Forst
Isabel Álvarez, soprano
David Azurza, contratenor
Martín Viaño, contratenor
Gerardo López, tenor
Diego Neira, tenor
Jordi Ricart, barítono
800 Aniversario
Luzes y cariños
Fragmento
Por donde, di…
Fragmento
Lamentación “Manum Suam”
Fragmento